14 Şubat 2015 Cumartesi

Kitap Yorumu: İlk Aşk (On Dokuz Başarısız Denemeden Sonra) | John Green

Kitap Adı: İlk Aşk (19 Başarısız Denemeden Sonra)
Özgün Adı: An Abundance of Katherines
Yazar: John Green
Seri: -
Tür: Genç Yetişkin, Mizah
Çevirmen: Çiçek Eriş
Yayıncı: Pegasus
Sayfa: 320

Konu ilişkiler oldu mu, Colin Singleton'ın tipi Katherine isimli kızlar… Ve konu Katherine isimli kızlar oldu mu, Colin her seferinde terk ediliyor. Tam sayı vermek gerekirse, on dokuz kere. Bir yol macerasına atılan, evden kilometrelerce uzaktaki bu anagram âşığı, hali harap, üstün zekâlı gencin cebinde on bin dolar, peşinde kana susamış bir yaban domuzu ve hemen yanında televizyon bağımlısı, şişman dostu vardır… Ama bir tane bile Katherine yoktur. Yarattığı formülle tüm romantik ilişkilerin geleceğini hesaplamayı uman Colin, Katherine Öngörülebilirliği Teoremi'ni ispatlamak için debelenmekte, tüm Terk Edilenler'in öcünü almanın ve sonunda kızı kapmanın peşindedir. Aşk, dostluk ve ölü bir Avusturya-Macaristan arşidükü, insanın kendisini yeniden keşfetmesini konu alan bu çok katmanlı romana şaşırtıcı bir son ve sıcacık bir yön katıyor.

"Green, bıçak gibi keskin ve zekâ dolu bir başka öykü daha kaleme almış. Komik sayfalarda karşımıza kâh müthiş keyif veren toy ve gösterişçi karakterler, kâh entelektüel bir üslup çıkıyor."
-Booklist-


An itibarıyla ikinci John Green kitabımı bitirmiş bulunmaktayım... İlk okuduğum kitabı Aynı Yıldızın Altında'ydı. Çok büyük bir beklenti ve hevesle başlamıştım ama bir o kadar da büyük hayal kırıklığıyla bitirmiştim. O yüzden bu kitaba sıfır beklentiyle, sadece John'a bir şans daha vermek için başladım. Çünkü kitap zevkine çok güvendiğim birçok bloggerın favori yazarlarından birisi kendisi.

Şu an ister istemez Aynı Yıldızın Altında'yı ve İlk Aşk'ı birbiriyle karşılaştırıyorum ve sanırım bu kitabı okurkenki düşünce şekline Aynı Yıldızın Altında'yı okurken de sahip olsaydım, beğenirdim. Bana göre İlk Aşk oldukça eğlenceli ve çerezlik diye tabir ettiğimiz kitaplardandı. Ana karakterimiz olan Colin, üstün zekalı bir çocuk ve şimdiye kadar tam on dokuz tane kızla çıkmış. Çıktığı bütün kızların ismi aynı: Katherine.

19. kez, bir Katherine tarafından terk edildikten sonra tek ve en yakın arkadaşı Hasan'la birlikte kendisini garip bir yol macerasının içinde buluyor. Yolculuk sırasında yolu rastgele Gutshot isimli bir kasabaya düşüyor. Orada Lindsey Lee Wells ve annesiyle tanışıyorlar. İşler bu noktadan sonra daha da garipleşiyor.

Kitabı okurken zevk aldım. Colin'in garip düşünce tarzını ve anagram olayını çok sevdim. Dillere ilgim olduğu için Colin'in yeteneklerinin daha çok bu doğrultuda olması ayrıca hoşuma gitti. Sevdiğim bir başka nokta, sayfaların altlarındaki dipnotlardı. Hepsini eğlenerek okudum ve öğrendiğim tüm bu gereksiz bilgilerle kendimi çok daha farklı hissediyorum. :D

Bu türdeki, bu anlatım tarzındaki kitapları seven insanların beğeneceğini düşünüyorum. Değişik karakterler, değişik olaylar... Değişik bir yazar. :D

Ve son olarak... Sevgili çevirmenimiz, Çiçek Eriş'in önünde saygıyla eğiliyorum. Böyle bir kitabı bu şekilde çevirmek her yiğidin harcı değil. Kendisi çok bir iş çıkarmış, tebrik ediyorum. ^^



"Ama kitaplar hep vardı. Kitaplar esas Terk Edilenler'di: Bırakın ve sizi sonsuza kadar beklesinler; ilgilenin, hemen sevsinler."

4/5


1 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...